آشنایی با دوره جامع آموزش زبان انگلیسی متوسطه اول

برای آشنایی سریع با دوره جامع آموزش زبان متوسطه یکم، ویدیوی زیر را تماشا بفرمایید.
برای دانلود دوره آموزش جامع زبان انگلیسی متوسطه اول به پایین صفحه بروید.

آیا تاکنون شما یا فرزند دانش‌آموزتان احساس کرده‌اید که زمان آموزش زبان انگلیسی در مدارس بسیار کم و نامتناسب با حجم کاری است که باید انجام شود؟ آیا به دنبال جهش تحصیلی هستید؟ آیا می‌خواهید برای حضور در مدارس نمونه یا استعدادهای درخشان (سمپاد) آماده شوید؟ شاید هم می‌خواهید مروری بر آنچه خوانده‌اید یا می‌خواهید بخوانید انجام بدهید و به دنبال جایگزین بهتر و در عین حال، راحت‌تری برای کلاس‌های تقویتی شلوغ و بی بازده یا حتی کلاس‌های خصوصی هستید؟

چنانچه پاسختان به هر یک از سؤال‌های بالا مثبت است، مجموعه آموزشی زبان دوره متوسطه اول که توسط استاد پیوندی تهیه و در سایت زبانتیک ارائه شده، تضمین صد در صدی نیاز شما خواهد بود. این مجموعه برای تمامی دانش‌آموزانی که به هر یک از موارد زیر می‌اندیشند ضروری است:

  • تقویت زبان انگلیسی
    کلاس‌های خصوصی
    جهش تحصیلی
    حضور در مدارس نمونه
    حضور در مدارس استعدادهای درخشان
    مرور تابستانه درس زبان

 

تقویت زبان انگلیسی

زمان اندک آموزش زبان انگلیسی در برنامه‌ی درسی مدارس به هیچ وجه پاسخگوی نیاز فردی دانش‌آموزان برای یادگیری نیست. این مهم وقتی بغرنج‌تر می‌شود که تعداد معمولاً بالای دانش‌آموزان در کلاس‌های درسی مدارس ایران را هم در نظر بگیریم. در نتیجه، فرصت چندانی برای تدریس، رسیدگی فردی به فراگیران و ارائه توضیحات کامل باقی نمی‌ماند.

 

کلاس‌های خصوصی

برای جبران مشکلات آموزشی مدارس، همه‌یا بخشی از معلمان، دانش‌آموزان و اولیا به دنبال کلاس‌های خصوصی هستند تا دانش‌آموزان از قافله یادگیری زبان عقب نمانند. البته که شرکت در کلاس خصوصی با دبیر توانمند و علاقه‌مند و دانش‌آموز جدی و باانگیزه بسیار خوب است، اما معمولاً پیدا کردن همه این صفات مثبت در هر دو طرف کار آسانی نیست. از یک طرف، بسیاری از مدرسین یا تخصص یا تجربه کافی برای تدریس فردی ندارند یا اینکه اساساً با توجه به اینکه معمولاً همه فقط در ایام نزدیک به امتحانات به فکر کلاس خصوصی می‌افتند مجبورند تنها روی نمونه سؤالات کار کنند که این میانبر به یادگیری مثبت و ماندگاری که بتواند پیش‌نیاز کاربردی و مناسبی برای سال‌های آینده باشد منجر نخواهد شد. از طرف دیگر، دانش‌آموز با انبوهی از تکلیف و نیاز به مطالعه برای سایر دروس نیز مواجه است. در کنار این‌ها، نیاز فراگیر نوجوانان امروزی به سرگرمی باعث می‌شود که پس از حضور در مدرسه، تخصیص یک ساعت مشخص برای برگزاری کلاس در خانه برای آن‌ها به چیزی فراتر از کابوس تبدیل شود. در واقع به زبان ساده می‌توان گفت کلاس‌های خصوصی برای نوجوانان قدیم که سرگرمی و فعالیت چندانی به جز فوتبال در میان کوچه برای پسران و بازی‌های خانگی برای دختران قدیم نداشتند جذابیت داشت، اما دانش‌آموزان امروزی معمولاً علاقه‌ای به تبدیل خانه به مدرسه ندارند؛ بنابراین باید به دنبال یک جایگزین مدرن و به‌روزتر برای این‌گونه کلاس‌ها بود تا دانش‌آموز بتواند در زمان دلخواه، بدون احساس فشار و استرس و با آسودگی خاطر از محتوای آموزشی استفاده کند.

 

جهش تحصیلی

هر سال، امکان جهش تحصیلی از پایه هفتم به نهم برای دانش‌آموزان مستعد وجود دارد که آزمون‌های درسی آن معمولاً در شهریورماه برگزار می‌شود. چنانچه مایلید سریع‌تر پیش بروید و نمره بهتری در درس زبان دریافت کنید، می‌توانید با تکیه بر برنامه درسی این دوره آموزشی که در ادامه ذکر خواهد شد، معلم خود باشید و در یک بازه زمانی منطقی، بهترین بازده را کسب کنید.

 

حضور در مدارس نمونه و استعدادهای درخشان (مدارس خاص)

اگر در آزمون مدارس استعدادهای درخشان یا مصاحبه مدارس نمونه و به طور کلی مدارس خاص قبول شده‌اید باید بدانید که معمولاً در این‌گونه مدارس، کتاب‌های درسی تنها بخش کوچکی از فرآیند آموزش را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین بهتر است قبل از آغاز سال تحصیلی و یا در هر فرصتی که پیدا می‌کنید، این کتاب‌ها را بخوانید و برای مطالب پیشرفته‌تری آماده باشید. دوره آموزشی زبان متوسطه یکم آمادگی شما برای حضور در مدارس خاص را تضمین خواهد کرد.

 

مرور تابستانه درس زبان

چنانچه می‌خواهید از تابستان خود علاوه بر بازی و سرگرمی، برای تقویت دروس و آمادگی بهتر برای سال تحصیلی آینده بهره ببرید به یک برنامه آموزشی درست نیاز خواهید داشت. به بیان دیگر، تهیه هر دوره آموزشی که فقط مطالب را پشت سر هم و بدون برنامه مشخصی ارائه کرده باشد، حتی اگر بهترین و معروف‌ترین هم باشد، تنها تا مدتی می‌تواند توجه و انگیزه شما را حفظ کند. دوره آموزشی زبان متوسطه یکم کاملاً بخش بندی شده تا علاوه بر اینکه به شما برای تفریحاتتان آزادی عمل می‌دهد، بتواند نظم لازم برای یادگیری را نیز حفظ کند. در ادامه به توضیح روش کاری این دوره خواهیم پرداخت.

 

دوره آموزشی زبان انگلیسی متوسطه یکم چگونه تنظیم شده است؟

به جرئت می‌توان گفت که تقریباً تمامی دوره‌های آموزشی در بهترین حالت فقط بر اساس مدت آموزش یا درس به درس تقسیم بندی شده‌اند. برای نمونه، آموزش‌های نیم یا یک ساعته و یا ویدیوی آموزشی درس 1، درس 2 و به همین ترتیب. این یک روند نادرست است، چرا که یک زمان ثابت یا یک درس طولانی معمولاً نمی‌تواند در حفظ انگیزه فراگیران مؤثر باشد و باقی بماند. با این پیش‌زمینه، دوره‌ی آموزشی زبان متوسطه اول از دو جزء اصلی تشکیل شده است:

  • واژگان درس
    تدریس درس

هر دو بخش برای هر درس، قسمت‌بندی شده‌اند. به این معنی که مثلاً درس اول پایه هشتم، سه بخش واژه دارد و سه بخش تدریس. بخش‌های واژگان با بخش‌های تدریس تا حد امکان هماهنگ طراحی شده تا لغاتی که از برگه‌ی واژه‌های درس در هر بخش یاد می‌گیرید در تدریس درس به کار گرفته و مرور شوند.

با این تقسیم بندی که معمولاً برای هر درس به صورت سه قسمتی است (سه بخش واژه و سه بخش درس)، می‌توانید برای یادگیری خود برنامه‌ریزی کنید. این فرآیند می‌تواند به صورت‌های زیر باشد:

  • همگام با آموزش مدرسه: یعنی در طول سال تحصیلی، هر درس را برای سه هفته در نظر بگیرید و هفته به هفته پیش بروید. بهتر است برای شروع درس بعدی، منتظر آغاز درس توسط معلم خود بمانید.
  • خودخوان: یعنی کاملاً خودتان برنامه‌ریزی کنید. مثلاً هر بخش برای یک هفته یا حتی یک روز باشد.

دقت داشته باشید که بهترین نتیجه را وقتی دریافت می‌کنید که برنامه‌ریزی داشته باشید و نظم کارتان را حفظ کنید.

 

محتوای دوره

همان‌طور که گفتیم، این دوره از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: واژگان و تدریس درس که هر دو معمولاً به سه بخش تقسیم شده‌اند.

در بخش واژگان برای هر درس یک فایل PDF و یک ویدیو دریافت می‌کنید. فایل PDF حاوی لیست لغات به همراه معنی آن‌هاست (به این می‌گویند Word Pair). این فایل به صورت یک جدول دو ستونه است که با شماره به سه بخش تقسیم شده است. در همه‌ی درس‌های هر سه پایه، این بخش به صورت یک برگه‌ی یک روی A4 تنظیم شده است. فایل ویدیویی حاوی تلفظ همین کلمه‌هاست که همزمان با تلفظ آهسته صداهای لغت، حروف هایلایت می‌شوند تا درک بهتری از صداها پیدا کنید. این کلمه‌ها باید حفظ شوند، اما آیا واقعاً حفظ لغت کار درستی است؟ آیا نباید کلمه‌ها را در جمله یاد گرفت؟ پاسخ این سؤال هم بله است و هم خیر.

بله، بهتر است لغت در متن یاد گرفته شود، اما نه برای سطوح مقدماتی و حتی رده پایین متوسط زبان (یعنی اگر سطح زبانی متوسط باشد اما خیلی به سطح پیشرفته نزدیک نباشد). بر اساس نتایج تحقیقات علمی، حفظ لغات به صورت لغت و معنی (همان Word Pair) که آموزش صریح (Explicit Teaching) نیز به حساب می‌آید، بهترین بازده را دارد. البته که بعد از حفظ لغت، باید کاربرد آن را دید و شنید و حتی از آن استفاده هم کرد. این استفاده و کاربرد را در قسمت تدریس دوره آموزشی مشاهده می‌کنید. در واقع، به همین دلیل است که لیست لغات بر اساس حروف الفبا مرتب نشده است. با هدف مشاهده لغات حفظ شده در متن، واژه‌ها به همان ترتیبی که در درس آمده‌اند فهرست شده‌اند. در بخش سوم لغات هر درس، واژه‌هایی که در دیکشنری تصویری آخر کتاب آمده‌اند، اما در متن درس وجود ندارند نیز ذکر شده تا لیست کاملی از لغات کاربردی داشته باشید. خوشبختانه تعداد این‌گونه کلمه‌ها زیاد نیست.

در بخش تدریس نیز همان‌طور که گفته شد، هر درس به سه قسمت تقسیم شده است (به جز در برخی از دروس پایه نهم که چهار قسمت دارند). بخش‌های مختلف هر درس به طور کامل توضیح داده شده و همه معنی‌ها گفته می‌شود.

در پایه هفتم، توضیحات کامل درباره حروف و اسم و صداهای آن‌ها، به همراه فایل PDF جداگانه و نحوه‌ی نوشتن حروف توسط خود استاد ارائه شده است. بخش‌های مکالمه یا گفتگو و قسمت‌های Practice نیز همگی به طور کامل خوانده و توضیح داده شده است.

برای تقویت مهارت شنیداری، همه‌ی بخش‌ها خوانده شده و فایل‌های صوتی پخش می‌شود. قسمت‌های شنیداری کتاب کاملاً کار شده و توضیح داده شده است. به علاوه، متن آنچه در این بخش‌ها شنیده می‌شود نیز پس از یک بار پخش کامل و فرصت برای پاسخ، در ویدیو نشان داده شده و توضیح داده می‌شود. بخش‌های گرامر یا دستور زبان پایه نهم کاملاً توضیح داده شده است. در واقع، مدت زمان ویدیوهای حاوی گرامر به دلیل توضیحات کامل این بخش بیشتر است. علاوه بر این‌ها، توضیحات بخش‌های مرور دروس (Review) و روش انجام تمرینات کتاب کار نیز ارائه شده است.

در نهایت، با هدف حفظ ارتباط شما با مدرس دوره، با خرید هر یک از بخش‌های این دوره تدریس، می‌توانید به رایگان در گروه مخصوص پرسش و پاسخ عضو شوید تا در هنگام مطالعه و تمرین، هیچ سؤال بدون پاسخی برای شما باقی نماند. روش عضویت در فایلی به نام info در محتوایی که دریافت می‌کنید توضیح داده شده است.

توجه داشته باشید که کلیه آیتم‌های این دوره‌ی آموزشی با ضمانت کیفیت به شما تقدیم می‌شوند که در صورت نیاز به هرگونه آپدیت و به‌روزرسانی، از طریق گروه پرسش و پاسخ یا به روش‌های دیگر در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

از حسن انتخاب و همراهی شما سپاسگزاریم.

(همه لینکهای زیر در پنجره جدید باز می شوند.)

دریافت دوره
دوره آموزشی زبان انگلیسی پایه هفتم
دوره آموزشی زبان انگلیسی پایه هشتم
دوره آموزشی زبان انگلیسی پایه نهم
این مجموعه دربردارنده تدریس کامل هر درس به همراه کلمه های دروس است. اگر فقط به کلمه های هر درس نیاز دارید اینجا کلیک کنید.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
question